Tripje naar de zee & R’dam

In juni zijn we met ons gezinnetje naar La Palma geweest en hebben hiervan echt genoten maar hebben de hele zomervakantie gewerkt. Gelukkig hadden we nog lekker een weekje tegoed in september! En we hadden geluk want het was nog steeds heerlijk weer! We zijn daarom gewoon in Nederland gebleven. Ons zoontje is die week net als anders naar het kinderdagverblijf gegaan zodat mijn man en ik even twee daagjes eropuit konden met z’n tweeën! Oma paste op en bleef een nachtje in ons huis slapen. Dit was de eerste keer dat we samen een nachtje weggingen sinds zijn geboorte. Ik realiseerde me dat ons laatste tripje samen naar Berlijn was in januari 2016. Dus het was hoog tijd dat wij even us-time hadden!

Kijkduin aan Zee

We begonnen onze dag met een heerlijke strandwandeling aan Kijkduin aan Zee. De auto konden we zowat praktisch aan het strand parkeren zonder parkeergeld te hoeven betalen. Klein geluksmomentje! Het was een stralende dag en het was maandagochtend dus heerlijk rustig! Wat ons wel verbaasde is het enorme contrast tussen de drukke stad en dan ineens die overgang naar het rustige strand. Ik denk dat als ik in de Randstad zou wonen ik heel regelmatig de zee ging opzoeken om te ontsnappen aan de waan en drukte van de dag en om je lichaam en geest weer op te laden.

Na een lekkere strandwandeling streken we neer bij een gezellige strandtent waar we onder het genot van een hapje en drankje de golven van de zee hoorden en de zoute winde en warme zon op onze huid voelden. Genieten to the max!! Na de lunch liepen we nog even over het strand om vervolgens weer terug te gaan naar de auto op weg naar ons hotel.

Terugkeer naar het Stille Strand, bijzaken verwaaien.  Zee golft door in duinen, branding ruist in de kruinen. Hier is ruimte, om lief te hebben ♥.

Deze tekst was echt toepasselijk, het beschreef heel mooi het gevoel wat ik op het strand had!

Rotterdam

We gingen naar hotel Stroom in Rotterdam die zich vlak achter de Euromast bevindt. Mijn man had dit hotel uitgezocht en we waren er helemaal blij mee! Het is een jong, leuk en hip hotel gecreëerd in een voormalige energiefabriek met een industriële inrichting wat wij super mooi vinden. In hotel Stroom kun je gewoon binnenlopen en ontbijten, lunchen, dineren, werken, borrelen, bladeren, happen, relaxen, hangen, vergaderen, kletsen, ontmoeten, slapen, lezen, internetten, high-tea’en, high-winen, trouwen… en ook gewoon heerlijke koffies drinken.

We hadden een just-the-2-of-us-arrangement geboekt en kregen een welkomstdrankje “cadeau”. Onze hotelkamer was heel bijzonder ingericht en bestond uit 2 verdiepingen. De begane grond was de badkamer. Deze bestond uit een apart toilet, een inloopdouche met twee regendouches en in de kamer stond een grote wastafel met spiegel met een groot hoekbad. Het voelde aan als een heerlijke wellness. Er stonden ook allemaal Rituals producten die we konden gebruiken en daar word ik sowieso al heel blij van! De kamer had een soort vide waar een zithoekje was ingericht en er stond een groot bed met tv.

Na de koffers te hebben uitgepakt gingen we op pad. We hebben een wandeling gemaakt door “Het Park” wat zeker de moeite waard is om doorheen te lopen of lekker te gaan picknicken. We liepen langs de kade van Rotterdam en hebben de skyline bewonderd “Manhattan aan de Maas” (mag je het nog zo noemen?). Prachtig om de Erasmusbrug en al die andere  gebouwen en de architectuur te bewonderen. Heel gaaf. Terug in het hotel konden we aanschuiven voor het diner wat in ons arrangement zat. We hebben genoten van een 4-gangen diner wat ons erg goed heeft gesmaakt! Daarna zijn we heerlijk in bad geweest met de Rituals producten, fijn om na zo’n dag met strand en veel wandelingen af te sluiten met een ontspanningsmoment.

De volgende dag zijn we naar de Euromast geweest en hebben genoten van het prachtige uitzicht want het was mooi helder weer! Ik was, net als bij de Eiffeltoren, ook hier weer verbaasd over het feit dat het zoveel meer is dan alleen maar: op naar de top en genieten van het uitzicht. Je kunt hier namelijk o.a. high-tea-en en zelfs overnachten.

Na genoten te hebben van het uitzicht van de indrukwekkende grote stad zijn we met de metro naar de Markthal geweest om een hapje eten. Daarna hebben we de Kubuswoningen bekeken. Wat wij heel bijzonder vonden is dat deze woningen ook daadwerkelijk bewoont worden. Want als dit je huis is dan woon je in een attractie waar heel veel toeristen op afkomen. Dat moet je ook maar fijn vinden om steeds bekeken te worden ;-). Na de kubuswoningen zijn we gaan winkelen. Ik heb een leuke okergele jas gekocht en mijn man twee overhemden en natuurlijk hebben we wat cadeautjes voor onze kleine man gekocht.

We wilden nog wel veel meer doen want Rotterdam is een stad die zo rijk is aan historie en bezienswaardigheden dat je, je er makkelijk 2 weken zou kunnen vermaken en ik denk dat je dan nog niet alles gezien hebt, maar voor nu was het helemaal prima. We hebben ons uitstekend vermaakt!

Ondanks de korte tijd hebben we echt genoten van deze stad en elkaar natuurlijk! We hebben het ook regelmatig over onze kleine man gehad en hebben hem ook wel gemist ondanks dat we het heel fijn vonden om weer even met z’n tweeën te zijn. Je kunt je eigen gang gaan zonder rekening te hoeven houden met een middagslaapje en de activiteiten of die wel leuk genoeg zijn ;-). We weten wel dat we nu vaker even met z’n tweeën eropuit moeten gaan want het deed ons goed en is een boost voor je relatie.

Dit vind je misschien ook leuk