Up-date goede voornemens #2

Om de maand wil ik update geven van mijn goede voornemens zodat het onder de aandacht blijft en ik even stil sta bij de voortgang van mijn voornemens!

Voeding:
Op het gebied van voeding gaat het goed. Ik heb de verleiding van snoep, koek en chips redelijk goed kunnen weerstaan. Wel had ik laatst een bakmix voor brownies gekocht en die had ik gebakken omdat er vrienden op visite kwamen. Maar de brownies gaan dan ook weer een paar dagen mee en is niet binnen een dag opgegeten. Op verjaardagen eet ik wel gewoon een gebakje en een handje chips maar dat is dan zo af en toe en geen dagelijkse gang van zaken :).

Verder ben ik bij een vriendin geweest die trainer hormoonfactor is en zij gaf mij en mijn vriend ook enkele tips op het gebied van eten. Dus morgen maar even naar de Ekoplaza winkel en daar biologische: havermout, chiazaadjes, cocosrasp, banenchips en rijstewafels halen. En misschien wel meer :). Een overzichtje van mijn aankopen verschijnt binnenkort wel op mijn blog!

Sporten:
Op het gebied van sporten gaat het beter dan vorige maand. Ik heb weer enkele boswandelingen gemaakt en ook ’s avonds na het avondeten maak ik regelmatig een ommetje van ca. 30 minuten. Daarnaast zijn mijn vriend en ik op de mountainbike gestapt en hebben 2 mooie routes gefietst, dus weer ruim 50 km in de benen. Het gaat lekker. Toch blijft de kou wel de boosdoener omdat het niet lekker is om met gevoelstemperatuur -6 op de fiets te stappen. Maar ondanks die kou blijft het mountainbiken geweldig. Tijdens een tocht kwam er heel laag een grote buizerd over vliegen die het bos in dook en heel elegant langs de bomen vloog en vervolgens op een tak ging zitten. Geweldig. Mijn conditie is nog wel erg laag waardoor mijn uithoudingsvermogen echt op is nadat ik 1,5 uur heb gefietst. Maar het fijne is dat na elke fietsbeurt de conditie verder wordt opgebouwd! Het zal dus steeds makkelijker gaan!

Dan deze 3 voornemensNaar jezelf luisteren / Rustiger leven / Loslaten
Deze voornemens gaan ook goed. Ik geef duidelijk mijn grenzen aan en heb met mezelf afgesproken dat ik maximaal 3 afspraken per week plan. Zo heb ik genoeg ruimte om ook nog mijn boodschapjes te halen, het huishouden te doen en mijn hobby’s uit te oefenen. Laatst had ik een afspraak staan maar ik had al een paar nachten erg slecht geslapen en kon mijn ogen nauwelijks open houden. In plaats van redbull te nemen en naar de afspraak te gaan heb ik naar mijn lichaam geluisterd en rust genomen. Ik heb heerlijk 2,5 uur geslapen!

Mijn vriendinnen vroegen mij afgelopen zaterdag mee naar de huishoudbeurs en ook al leek het met nog zo gezellig om met de meiden op pad te gaan, de huishoudbeurs is niets voor mij. De drukte van allerlei hebberige vrouwen met trolleytassen die gratis spulletjes in slaan. No thanks. De workshops die je daar kon volgen leken me nog wel leuk maar dat woog niet op tegen de drukte en hecktiek en alle prikkels van zo’n dag. Ook hier koos ik ervoor om naar mezelf te luisteren. En het voelt goed :).

Ben jij ook bezig met goede voornemens?

Dit vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge