Personal Update: Juni & Juli 2014

Normaal gesproken heb ik een maandelijkse personal update maar dit keer heb ik de maanden juni en juli samengevoegd omdat ik zo druk was met alles rondom de bruiloft en het er een beetje bij ingeschoten is!

Sporten

In juni heb ik 7 uur 2 minuten en 38 seconden gesport. In totaal heb ik een afstand van 35.3 kilometer afgelegd en 2142 calorieën verbrand! In vergelijking met mijn sportactiviteiten in de maand mei is dit een hele vooruitgang! Ik ben best een beetje trots op mezelf.

Het sporten bestaat nog steeds voornamelijk uit hardlopen en wandelen. Ik wil graag weer mountainbiken maar dat doe ik liever als de temperatuur is gedaald naar ongeveer 15 graden. Als ik ga mountainbiken dan ben ik vaak zo’n 2 uur onderweg en als het dan erg warm buiten is dan heb ik het al gauw gehad. Ik kan namelijk niet zo goed tegen de warmte. Bij koelere temperaturen fiets ik veel lekkerder. Ik heb zelfs een paar keer gemountainbiked in de sneeuw en dat vond ik heel erg leuk om te doen! Dus ik ga het zeker oppakken.

De gedetailleerde tabel van mijn sportactiviteiten.

Voeding

Patat
Op het gebied van voeding gaat het wisselend. Ik heb weken dat het heel erg goed gaat en ik weinig tussendoortjes eet en ’s avonds ook nog een gezonde maaltijd heb voorgezet. Maar er zijn ook momenten geweest waarin een week bestond uit pizza, chinees en patat. Samen met mijn vriend heb ik de afspraak gemaakt dat we vrijdag een patatje mogen eten maar niet meer tussendoor de MacDonalds op gaan zoeken. Tot nu toe is dat gelukt!

Ik wil voorkomen dat ik niet elke woensdagavond na de snackbar ga tijdens mijn werk omdat dit zou betekenen dat ik alsnog 2x per week patat zou eten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Een broodje kroket, een soepje, een opwarmmaaltijd of een maaltijdsalade vind ik prima voor de woensdagavond dus ik probeer er echt verandering in aan te brengen! De weegschaal geeft nog steeds 67 kg aan! En ik wil terug naar 62 kg of liever nog iets minder! Een mooi streven voor augustus!

Snoepgoed
Ik heb rondom de bruiloft veel gesnoept en heb er wel een beetje spijt van. Ik heb al het snoepgoed wat we over hadden van de bruiloft in een bakje meegegeven aan Koen en hij heeft het meegenomen naar zijn werk waar zijn collega’s er lekker van kunnen genieten. Ook de appeltaarten en soesjes heb ik op mijn werk achtergelaten om door mijn collega’s te laten opeten zodat het niet weer bij ons in de koelkast terecht komt :).

Verder heb ik 1 koekblik weggedaan en de 5!! verschillende koekverpakkingen die open waren heb ik allemaal weggegooid. Sorry voor de voedselverspilling! Daarnaast hebben we geen paprika chips meer in huis maar tortilla chips van mais. Deze is een stuk minder vet en eigenlijk net zo lekker! We eten nu alleen chips in het weekend!

Drinken
Ook de frisdrank, de sapjes en de pakken drinken laat ik zoveel mogelijk staan. Ik drink voornamelijk water of thee. En dan het liefst groene thee omdat deze erg gezond blijkt te zijn!

Mindfulness

Zoals ik in de vorige personal update ook al aangaf is het rondom onze trouwdag een enorme uitdaging om mindfull bezig te zijn. Er moeten veel zaken geregeld worden en had dan ook een checklist van hier tot Tokio. Daarnaast zit je lichaam vol enthousiasme, adrenaline en nervositeit! Toen de bruiloft achter de rug was, wilde mijn lichaam weer tot rust komen, maar ik merkte toen pas dat mijn lichaam weer signalen gaf dat ik weer moet sporten en weer een balans moest vinden tussen rust en activiteit. Na de bruiloft heb je namelijk heel veel indrukken en emoties te verwerken. Daarnaast ben je in de weken voor de bruiloft ontzettend druk geweest met van alles regelen en plannen en liepen mijn notitieboekjes over van de lijstjes en dat alles valt weg na de bruiloft… Alsof je lichaam dan pas tot rust mag en kan komen. Dus de dagen naar de bruiloft hebben we niets gepland en gingen we lekker op tijd naar bed toe. Ook heb ik weer ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen gedaan. Dat doet de mens goed! Als ik in augustus ook weer beter op mijn voeding en sport ga letten dan moet het weer helemaal goed komen.

Nou genoeg aandachtspunten voor de maand augustus dacht ik zo!

Sport jij ook veel in de zomer?

4 reacties

  1. Goed bezig hoor! Ik schreef al dat het sporten een beetje aan het verslonzen was bij mij, dus mijn voornemen voor augustus is om drie keer per week te gaan sporten. Van die drie keer per week wil ik minstens 1x gaan hardlopen, iets wat ik al sinds de middelbare school niet meer gedaan heb en waarvan ik nooit had gedacht dat ik het nog eens vrijwillig zou gaan doen, dus ik ben benieuwd, maandag ga ik voor het eerste lesje van Evy.
    Ik ben ook heel nieuwsgierig naar die womens health, maar ik heb hem nog nooit ergens gevonden helaas.
    Jenn heeft onlangs geplaatst…Sharing Saturday #12

    1. Drie keer per week sporten vind ik zelf een mooi streven. Ik wil graag 2x per week hardlopen en 1x een lange wandeling maken. Ik loop zelf ook hard met de bestanden van Evy en vind dat zelf heel prettig! Ze geeft je goede tips voor het lopen maar ook op gebied van voeding! Heel veel succes met sporten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge