Update goede voornemens #8

Wauw wat gaat de tijd toch altijd snel. We hebben de maand augustus alweer achter de rug. Hoogtijd voor een update hoe het met mijn voornemens eraan toe ging!

Op het gebied van voeding gaat het prima. In plaats van de gebruikelijke brinta die ik ’s ochtends altijd at, eet ik nu 2 bruine boterhammen met beleg. Meestal eet ik jam, hazelnootpasta of hagelslag op mijn brood. Daarbij neem ik een glas drinken: thee, ontbijtdrink of melk. Ik heb het idee dat ik hier meer energie uit kan halen. Op mijn werk lunch ik ook met 2 á 3 boterhammen met hetzelfde soort beleg. Dus het ontbijt en de lunch gaat goed ondanks dat het iets gevarieerder mag!

In de maand augustus heb ik voldoende gedronken, maar de hoeveelheid fruit en groenten kunnen altijd beter. De zomer heeft als voordeel dat er heerlijk fruit verkrijgbaar is zoals: frambozen, bosbessen, bramen, aardbeien, druiven en meloenen. Ik heb regelmatig een smoothie gemaakt maar niet dagelijks. Dus aan mijn dagelijkse fruit kwam ik niet toe.

Het avondeten gaat redelijk goed. We houden ons beter aan de planning voor het avondeten. Er zijn minder Mac Donalds momenten geweest en bij de patat hebben we 1 snack erbij gedaan in plaats van 2. Bovendien zijn we slechts 3x naar de snackbar geweest in augustus! Ook heb ik een patatronde afgeslagen.. we konden namelijk bij mijn ouders nog een patatje mee-eten maar ik heb gewoon nee gezegd! Woahh.. echt knap :D. Ook hebben we regelmatig zilvervliesrijst en gekookte aardappels gegeten ipv gebakken aardappeltjes!

Verbeterpunten volgende maand:

In september wil ik afwisselen met: knackerbröt met kipfilet, yoghurt toetje, zoute crackertjes en fruit. Dit zijn ideale tussendoortjes voor naar het werk.

Sporten:

In mijn vorige update heb ik aangegeven om mijn sportactiviteiten met mijn Endomondotracker bij te houden en dat heb ik ook gedaan. Zie bovenaan het schema met mijn sportactiviteiten:

Ik heb in augustus 9 sportmoment gehad! Dat is voor mij best veel in de maand! Ik probeer vaker de fiets te pakken, een lekkere wandeling in het bos te maken en sinds kort volg ik via YouTube fitness filmpjes! Met name op zondag vind ik het heerlijk een lekkere wandeling te maken!

De resultaten van augustus 2013 zijn:

  • 1445 kcal verbrand
  • 5 uur, 15 minuten en 22 seconden gesport!

Ik ben echt een beetje trots op mezelf dat ik deze maand aardig wat op het gebied van sporten heb gedaan. Ik probeer dit in september voort te zetten en de lat vooral niet te hoog te leggen zodat ik regelmatig ga sporten. Door de conditie die ik dan langzaam maar zeker opbouw zullen er vanzelf meer sportmomenten volgen en zal het niveau wat hoger liggen. Maar het is een goede start!

Mindfulness:

In augustus heb ik lekkere ontspanningsmomenten gepakt. Een boek gelezen, gesport, een bodybalance oefening gedaan, in mijn dagboek geschreven, ademhalingsoefeningen gedaan en heb ik geluisterd naar een audio sessie van Geert Verschaeve. Geert heeft een prachtig programma opgezet wat in eerst instantie zinvol kan zijn voor mensen met angstaanvallen, agorafobie, sociale fobie en hypochondrie, dit klinkt allemaal wat zwaar maar dat is het totaal niet, eigenlijk zou ik iedereen dit programma aan kunnen raden. Onderwerpen zoals:

  • De lat te hoog leggen
  • Perfectionisme
  • Voeding en de invloed op je lichaam en geest
  • Assertiviteit
  • Schuldgevoelens
  • Nee leren zeggen
  • Piekeren
  • Timemanagement
  • Stressmanagement
  • Zelfvertrouwen
  • Ontspanningsoefeningen

Deze komen allemaal aan bod tijdens zijn training. Neem eens een kijkje op zijn site! Het is zeker aan te raden!En dat was weer in een notendop de maand augustus!

Hoe gaat het met jouw goede voornemens?

15 reacties

  1. Hoi Tamarah,

    Leuk om zo weer te lezen wat je bezig houdt. Misschien nog een tip om voldoende fruit binnen te krijgen: ik eet 's morgens altijd een schaaltje (zelfgemaakte soja) yoghurt met daarin honing of fructose, havermoutvlokken en kale musli met rozijnen en noten. Daarop heerlijk fruit. Het is gezond, ziet er vrolijk uit om op te eten en ik werk er de hele morgen op zonder hongergevoel. En je start al met fruit. Vers of in combinatie met diepvriesfruit uit een doosje van de AH.

  2. Goed bezig Tam! :) Heb even weer wat blogs van je bijgelezen. Erg leuk! Hoe gaat het met de outfits? ;) Mag ook wel als goed voornemen erbij of niet? :D

    1. Thanks! En met de outfits gaat het wisselend haha.. soms wat te match, matchy maar heb ook leuke, stoere combinaties gemaakt :D. En het is inderdaad ook wel een goed voornemen te noemen :D.

  3. Ik riep begin van het jaar, volgens mij was het nog maar nét 1 januari dat ik dit jaar 15kg zou gaan afvallen. Ondanks dat het op een bijzondere manier is gegaan, is het er nu wel af! En vanaf 23 september mag ik weer gaan sporten, ben ik zó aan toe! Zit nu nog thuis na een operatie (gastric bypass, vandaar die -15kg). Dus september wordt mijn sportmaand, alhoewel het alleen maar de laatste week is..

    1. Fijn dat je ondanks de bijzondere manier toch 15 kg lichter bent! Fijn dat je weer kan sporten het heeft naast gewichtsverlies zoveel positieve bijwerkingen! Alvast veel succes met sporten!

  4. Knap dat je zoveel gesport hebt, goed hoor! Ik begin 16 september weer bij Achmea. Wil vooral groepslessen (body combat e.d.) gaan volgen en hopen dat ik het volhoudt dit keer!

    Ik heb geen goede voornemens, want meestal lukt de helft mij toch niet en dan baal ik weer 3 maanden :P

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge